DIRECTIVES

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DIRECTIVES OF THE ACADEMY CONCERNING THE ORGANIZATION OF THE INTERNATIONAL CONFERENCES, SEMINARS AND OTHER INTERNATIONAL EVENTS PREPARED BY THE INTERNATIONAL ACADEMY OF LINGUISTIC LAW AND INSTITUTIONS OF HIGH LEARNING.

DIRECTIVES DE L’ACADÉMIE RELATIVES À L'ORGANISATION DES CONFÉRENCES INTERNATIONALES, SÉMINAIRES ET AUTRES ÉVÉNEMENTS INTERNA-TIONAUX PRÉPARÉS PAR L'ACADÉMIE INTERNATIONALE DE DROIT LINGUISTIQUE ET LES INSTITUTIONS DE HAUT SAVOIR.

(1)The organizing institutions must send in due course to the Head Office of the Academy a detailed Draft of each international event to be organized; (2) the Head Office of the Academy will present, if the case arises, counter-propositions ; (3) the Head Offcie of the Academy will send his written approval of the Draft as soon as possible ; (4) the financial, administrative and social aspects of each international event are generally the responsibility of the concerned organizing institution while the scientific aspects of each international event are the responsibility of the Academy and of the concerned organizing institution; (5) the organizing institutions will have to meet all the expenses concerning the transports and the stays related to the participation of two official representatives of the Head Office of the Academy; the institutions must also invite the principal organizer of the previous international conference ; (6) the organizing institutions will have to meet the expenses of the guest speakers; (7) the organizing institutions must send a brief report of each international event to the Head Office of the Academy within a period of six months; (8) the organizing institutions will have to publish the Proceedings of each international event within two years from the event. The editing of the Proceedings will be accomplished with the scientific cooperation of the the Academy.

(1) Les institutions organisatrices doivent présenter en temps utile au siège social de l’Académie un projet écrit détaillé de chaque événement international à organiser; (2) le siège social de l’Académie présentera, le cas échéant, des contre–propositions écrites; (3) le siège social de l’Académie enverra une approbation écrite du projet dans les meilleurs délais; (4) les aspects financiers, administratifs et sociaux relatifs à chaque événement international sont généralement de la compétence de l’institution organisatrice alors que les aspects scientifiques sont de la compétence conjointe de l’Académie et de l’institution organisatrice concernée; (5) les institutions devront assumer toutes les dépenses relatives aux transports et aux séjours concernant la participation de deux représentants officiels du siège social de l’Acadeémie ; les institutions devront égalementi inviter l'organisateur principal de la précédente conférence internationale; (6) les institutions organisatrices devront assumer les frais des conférenciers invités; (7) les institutions organisatrices devront faire parvenir un bref rapport de chaque événement international au siège social de l’Académie dans un délai de six mois; (8) les institutions organisatrices devront publier les Actes de chaque événement international dans les deux années qui suivent l'événement. Les Actes seront préparés avec la collaboration scientifique de  l’Académie.